دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

شروع به کار با لیست قیمت دستگاه تولید لیوان کاغذی

مقدمه-معایب لیوان یکبار مصرف چه عواملی باعث می شود استفاده از لیوان یکبار مصرف مشکل بزرگی در محیط زندگی ما ایجاد کند؟ مضرات لیوان یکبار مصرف زیاد است.

این یک مشکل رو به رشد زیست محیطی است که شایسته توجه است. اگر واقعاً تعجب می‌کنید که چرا استفاده از لیوان‌های یکبار مصرف اینقدر مهم است، این پست به شما کمک می‌کند تا آن را بفهمید.

عشق ما به قهوه و سایر غذاهای آماده باعث افزایش استفاده از محصولات یکبار مصرف شده است. اگر این قهوه را در لیوان کاغذی مصرف کنیم میزان آسیب آن بسیار کمتر می شود. بهترین اندازه برای نوشیدن قهوه لیوان کاغذی 360 سی سی و 480 سی سی می باشد. لیوان های کاغذی اندازه های دیگری نیز وجود دارند که کاربردهای متفاوتی دارند. البته از لیوان های کاغذی 360 سی سی و 480 سی سی می توان به عنوان لیوان کاغذی نوشابه استفاده کرد.

چرا در استفاده از لیوان یکبار مصرف مشکل داریم؟
ما سالانه میلیاردها لیوان یکبار مصرف تولید و دور می اندازیم. بله میلیاردها تخمین زده می شود که سالانه بیش از 50 میلیارد فنجان قهوه تنها در ایالات متحده مصرف می شود.

تولید و دور ریختن لیوان های یکبار مصرف تاثیر منفی بر محیط زیست دارد. این به گرمایش جهانی، آلودگی و غیره کمک می کند.

تولید لیوان یکبار مصرف
تولید لیوان های یکبار مصرف به شدت به منابع طبیعی متکی است. هر ساله بیش از 20 میلیون درخت برای تولید لیوان های کاغذی یکبار مصرف قطع می شود. تبدیل درختان به کاغذ و کاغذ به شیشه قابل استفاده نیاز به انرژی قابل توجهی دارد. منبع تولید این انرژی منحصراً سوخت های فسیلی است.

تخمین زده می شود که تولید هر 4 لیوان کاغذی منجر به انتشار 1 پوند CO2 می شود. برخلاف لیوان های کاغذی، لیوان های پلاستیکی و استایروفومی نیازی به چوب ندارند. با این حال، هر دو از مشتقات نفتی ساخته شده اند. نفت یک منبع محدود است که بر محیط زیست تأثیر می گذارد. در تولید لیوان های یکبار مصرف مسائل مختلفی بر محیط زیست تاثیر می گذارد، اما بزرگترین نگرانی ما این است:

استفاده از منابع طبیعی:
منابع طبیعی محدودی برای تولید لیوان های یکبار مصرف استفاده می شود.

تولید گازهای گلخانه ای:
انرژی مورد استفاده برای تولید میلیاردها فنجان در سال منجر به انتشار گازهای گلخانه ای می شود که به گرم شدن کره زمین کمک می کند.

بازیافت لیوان های یکبار مصرف
بیشتر لیوان های یکبار مصرف قابل بازیافت هستند. اما تنها کمتر از 1 درصد از فنجان هایی که تولید می کنیم بازیافت می شوند.

بازیافت لیوان های کاغذی دشوار است زیرا اکثر آنها دارای پوشش پلاستیکی نازکی هستند که از نشت مایعات به قسمت کاغذی لیوان یکبار مصرف جلوگیری می کند.


دستگاه تولید لیوان کاغذی اکثر کشورها امکانات لازم برای انجام این نوع بازیافت را ندارند. لیوان های پلاستیکی را می توان بازیافت کرد، اما این بستگی به نوع پلاستیکی دارد که از آن ساخته شده اند. فرض بر این نیست که تمام فنجان های یکبار مصرف را می توان به راحتی بازیافت کرد.

فنجان های فوم فوم را می توان توسط برخی از امکانات بازیافت کرد، اما فقط بخش کوچکی بازیافت می شود. بیشتر آنها به محل های دفن زباله یا سوزانده می شوند. هنگامی که فوم در محیط قرار می گیرد، به قطعات کوچکتر تجزیه می شود، اما بیش از 500 سال در محیط باقی می ماند.

استفاده از لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف
بزرگترین مشکل استفاده از لیوان های یکبار مصرف این است که برای یک بار استفاده ساخته شده اند. انرژی زیادی برای تولید آنها صرف می شود. این فنجان ها فقط یک بار برای نوشیدن نوشابه یا قهوه استفاده می شوند و دور ریخته می شوند.

نگرانی های زیادی در مورد اثرات بهداشتی استفاده از لیوان های یکبار مصرف به خصوص برای مایعات داغ وجود دارد. پلاستیک ها و سایر مواد مورد استفاده در لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف با نوشیدنی شما مصرف می شود.

به طور خلاصه: چرا استفاده از لیوان های یکبار مصرف برای محیط زیست مشکل ایجاد می کند:
تولید
: برای تولید لیوان های یکبار مصرف از منابع محدودی استفاده می شود. مشتقات نفتی تاثیر منفی بر محیط زیست دارند.

بازیافت و دفع:
حداقل 1 درصد شیشه تولید شده بازیافت می شود. بقیه به محل دفن زباله فرستاده می شود. این ضایعات سوزانده شده و یا به محیط زیست رها می شوند و باعث آلودگی می شوند.

استفاده کنید:
استفاده از انواع خاصی از لیوان های یکبار مصرف می تواند بر سلامت انسان تاثیر منفی بگذارد.

چرا باید نگران بود؟
شاید از خود بپرسید که چرا باید نگران این موضوع باشیم. در زیر به نکاتی اشاره خواهیم کرد تا متوجه شویم که چرا تاثیر وسایل دور ریختنی بر زندگی ما نگران کننده است. یکی از عواملی که ما را نگران می کند، مضرات لیوان یکبار مصرف است.

امروزه استفاده از وسایل دور ریختنی رواج یافته است. در بسیاری از فست فودها
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.