چهارشنبه ۰۱ فروردین ۰۳

لیوان های کاغذی به صرفه

در این مقاله ، در مورد دستگاه تولید لیوان کاغذی مانند لیوان های دو جداره ، لیوان های کاغذی سه جداره و غیره برای مشاغلی مانند رستوران ها ، فست فودها و حتی کافه ها بحث خواهیم کرد. آیا اقتصادی است یا خیر؟ استفاده از لیوان های یکبار مصرف می تواند مثال خوبی حتی برای مهمانی ها و مجالس باشد.

استفاده از موادی مانند شیشه و پلاستیک می تواند یک نگرانی زیست محیطی باشد ، به ویژه پلاستیک ، که در بالای لیست قرار دارد.

پلاستیک نه تنها برای مردم و کره زمین بلکه برای حیوانات و زندگی دریایی مشکل ساز است.

بر اساس آخرین تحقیقات ، 4000 سال شیشه ، 100-1000 سال پلاستیک ، 6 ماه پوست میوه و 5 سال آدامس جویدن به بازیافت و بازگشت به طبیعت زمان می برد.

اگرچه برخی از زباله های موجود در طبیعت به تدریج تجزیه می شوند ، اما برخی دیگر نه تنها تجزیه نمی شوند ، بلکه بر آنها نیز اثر مخربی دارند.

همانطور که مشاهده می کنید ، تجزیه شیشه و پلاستیک برای طبیعت بسیار دشوار و زمان بر است.

اما آیا راه حلی وجود دارد که بتواند استفاده از این دو ماده را به حداقل برساند؟

پاسخ بله است.

بوم شناسان:
امروزه مجموعه های سازگار با محیط زیست ، مانند مالیوان ، وجود دارند که ظروف کاغذی از جمله لیوان های کاغذی را برای حفاظت از محیط زیست می سازند.

لیوان های کاغذی را می توان با استفاده از فناوری های جدید و پیشرفته بازیافت کرد تا کمترین آسیب را به محیط وارد کند. این شیشه ها برای عایق کاری شیشه ها از کمترین میزان پلاستیک استفاده می کنند تا مایع به داخل شیشه نفوذ نکند.

پس از مصرف ، می توان آنها را به راحتی در سطل زباله انداخت.

در اینجا برخی از مشکلاتی که پلاستیک می تواند ایجاد کند ذکر شده است.

افزایش دی اکسید کربن
بشقاب ها و فنجان های پلاستیکی و همچنین سایر کارد و چنگال های پلاستیکی تا حد زیادی مسئول افزایش ردپای کربن هستند ، زیرا تولید این اقلام مواد شیمیایی بسیار مضر مانند کربن و سایر عناصر مخرب را در جو آزاد می کند.

از طریق این روش تولید ، ترکیبات کربنی منتشر شده با سایر گازهای مضر گلخانه ای ترکیب شده و متان و سایر گازها را تشکیل می دهند. گازهای این ترکیب برای محیط زیست بسیار مضر است.



تخریب محیط زیست
مواد شیمیایی خطرناک در ساخت ظروف پلاستیکی ، لیوان های پلاستیکی و سایر محصولات پلاستیکی استفاده می شود.

این مواد شیمیایی شامل نام هایی مانند کلرید وینیل ، بنزن ، سرطان زا و انتقال دهنده های عصبی می باشد.

این مواد شیمیایی برای محیط زیست مضر هستند.



افزایش آلودگی هوا
پس از استفاده از محصولات پلاستیکی ، آنها زباله محسوب می شوند.

به همین دلیل ، برخی از افراد سعی می کنند آنها را بسوزانند که این امر نیز سمیت محیط را افزایش می دهد.

این مواد شیمیایی مضر که هنگام سوختن پلاستیک آزاد می شوند ، می توانند به جو زمین آسیب جدی وارد کنند.



تهدید برای انسان
استفاده بیش از حد از پلاستیک می تواند برخی از مضرترین مواد شیمیایی را در جو آزاد کند که می تواند به سلامت انسان آسیب جدی برساند.

این ماده شیمیایی مضر می تواند خطر بیماری های جدی مانند سرطان کبد یا سینه ، سنگ کلیه و عدم تعادل هورمونی را افزایش دهد.

علاوه بر همه اینها ، خوردن غذای گرم در ظروف پلاستیکی می تواند خطر ابتلا به سایر بیماری های مضر را نیز افزایش دهد. این به این دلیل است که مواد شیمیایی مانند بی فنیل A ، دیوکسین و فتالات از پلاستیک های نرم ترشح می شوند.


ساختار لیوان کاغذی دو جداره از انتقال حرارت بیش از حد به دست جلوگیری می کند و از سوختن دست ها جلوگیری می کند و همچنین می تواند مایع داخل را برای مدت بیشتری نگه دارد. از دیگر مزایای آن می توان به کیفیت بالا ، دوام بالا ، لوکس بودن و جذابیت بصری سه بعدی اشاره کرد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.